Розвиток критичного мислення. Інтерактивні технології.

Розвиток критичного мислення. Інтерактивні технології.

Результат пошуку зображень за запитом "фішбоун"
«Фішбоун» або «Риб'ячий кістяк»

Мета:
виділення основних аспектів нової теми наприкінці уроку або під час структурування теми тощо; як узагальнення пройденого матеріалу.
Ресурси:
картки із зображенням риб’ячого хребту (додаток С)
Етап уроку:
етап сприймання, осмислення та засвоєння учнями навчального матеріалу; етап узагальнення та систематизації
Перед початком вправи малюється на дошці або ж у зошитах риб'ячий кістяк. Голова риби – тема або основна проблема, яка розглядається. Верхні кісточки – основні поняття теми, причини виникнення тієї чи іншої проблеми. Нижні кісточки – сутність поняття, твердження, факт який розкриває причину тієї чи іншої проблеми. Хвіст – висновки за темою. Рекомендовано проводити для групової рефлексії.


Прийом "Кошик ідей". 

Щодо техніки «кошику ідей» – її ціллю є здебільшого зацікавлення дітей. Вчитель задає питання про те, що учні знають про певну тему/проблему. Кожен учень записує те, що згадає (на це виділяється 2 хв.). Далі учні обмінюються інформацією в командах – записують нові ідеї, якщо такі в когось з’являться. Потім по колу кожна команда називає якийсь із записаних фактів і всі разом складають єдиний список ідей у вигляді тез – водну «кошик» (можна взяти реальний кошик і складати туди папірці з ідеями, або жнамалювати його на плакаті і приліплювати туди стікери). Головний принцип  – записуються усі ідеї, навіть помилкові (наприклад, «Шевченко народився в сім’ї музикантів»). Наприкінці заняття вчитель може виправити недостовірні тези і вписати туди разом з дітьми нову правдиву інформацію.


Коментарі