Розвиток критичного мислення. Інтерактивні технології.
«Фішбоун» або «Риб'ячий кістяк»
Мета:
|
виділення основних аспектів нової теми наприкінці уроку
або під час структурування теми тощо; як узагальнення пройденого матеріалу.
|
Ресурси:
|
картки із зображенням
риб’ячого хребту (додаток С)
|
Етап уроку:
|
етап сприймання, осмислення та засвоєння учнями
навчального матеріалу; етап узагальнення та систематизації
|
Перед початком вправи малюється на
дошці або ж у зошитах риб'ячий кістяк. Голова риби – тема або основна
проблема, яка розглядається. Верхні кісточки – основні поняття теми,
причини виникнення тієї чи іншої проблеми. Нижні кісточки – сутність
поняття, твердження, факт який розкриває причину тієї чи іншої проблеми. Хвіст
– висновки за темою. Рекомендовано проводити для групової рефлексії.
|
Прийом "Кошик
ідей".
Щодо
техніки «кошику ідей» – її ціллю є здебільшого зацікавлення дітей. Вчитель
задає питання про те, що учні знають про певну тему/проблему. Кожен учень
записує те, що згадає (на це виділяється 2 хв.). Далі учні обмінюються інформацією
в командах – записують нові ідеї, якщо такі в когось з’являться. Потім по колу
кожна команда називає якийсь із записаних фактів і всі разом складають єдиний
список ідей у вигляді тез – водну «кошик» (можна взяти реальний кошик і
складати туди папірці з ідеями, або жнамалювати його на плакаті і приліплювати
туди стікери). Головний принцип – записуються усі ідеї,
навіть помилкові (наприклад, «Шевченко народився в сім’ї музикантів»).
Наприкінці заняття вчитель може виправити недостовірні тези і вписати туди
разом з дітьми нову правдиву інформацію.
Коментарі
Дописати коментар