Методичний дайджест

Для участі у вебінарах і подальшого отримання сертифікату необхідно зареєструватися за ПОСИЛАННЯМ: http://www.ranok.com.ua/webinar.html/

Запис вебінарів буде розміщено на сайті interactive.ranok.com.ua у розділі «Дистанційні курси».

Реєстрація на вебінари: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeiXPCg_7gd-r0dib7A_W3VToeE9q4dYJuC143OFTPQ0PigyQ/viewform

PISA-2018

Приклади завдань з природничих наук
Природничі дисципліни: На цій сторінці Вашій увазі пропонуються офіційно оприлюднені на сайті ОЕСР тестові завдання PISA попередніх років. Зверніть увагу, що на сайті розміщено англомовні завдання.  Крім того, кожного місяця на цій сторінці буде розміщуватися україномовний блок завдань PISA.  Чекайте на оновлення!
У 2018 році Україна вперше долучиться до Програми міжнародного оцінювання учнів – PISA.
Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін.

Міжнародне тестування PISA-2018: чого чекати?

ЗНО-2018 рік 

Наказом  Міністерства освіти і науки України від 19 вересня 2017 року № 1287 затверджено календарний план підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2018 році. 
Біологія - 4 червня 2018 р.

Лист МОН від 17.08.2017 № 1/11-8269 “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах”



МОН надало школам переліки програм і літератури
Міністерством освіти надано переліки навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих відомством для використання у початкових класах, основній і старшій школі, а також відповідні переліки для використання у школах з навчанням мовами національних меншин. Відповідний лист підписаний заступником міністра Павлом Хобзеєм.У Міністерстві освіти звертають увагу освітян на те, що вказані переліки постійно доповнюватимуться новими назвами навчально-методичних посібників за результатами їх розгляду відповідними предметними комісіями Науково-методичної ради з питань освіти, а також оновлюватимуться з урахуванням терміну дії грифів і будуть доступними для ознайомлення в режимі онлайн.

Джерело: https://osvita.ua/school/57006/



22 серпня / Відбувся інтернет-марафон


Інтернет-марафон видавничої групи "Основа"
Зміни в новій українській школі. На що очікувати?
Деталі: http://osnova.com.ua/

Підсумки тижня в освіті: головні події

















Як навчатимуть молодших школярів у цьому році. Міністерство освіти надало школам рекомендації щодо особливостей навчального навантаження та оцінювання школярів початкових класів. Відповідні методичні рекомендації надіслані навчальним закладам країни.
У МОН доопрацювали курс «Природничі науки». У Міносвіти повідомили, що авторські колективи отримали понад 500 пропозицій з удосконалення програм інтегрованого курсу для 10-11 класів. Усі коментарі, отримані під час обговорення, враховані авторськими колективами.
Гройсманпитання інвестування освіти є пріоритетом. За словами прем’єра, уряд розпочинає пілотні проекти загальнодержавної програми «Нова українська школа» і залишає в числі пріоритетів інвестування в освіту та подальше збільшення зарплат учителів.
Оприлюднені результати ЗНО для вступу до магістратури. УЦОЯО оприлюднив результати тестування для вступу до магістратури за спеціальністю «Право». Також оприлюдненні таблиці відповідності тестових балів оцінці за шкалою 100-200 балів з усіх блоків тесту.
Гройсман пообіцяв підвищити зарплату вчителям. Уряд планує продовжити підвищення зарплат, що знайде своє відображення у бюджеті 2018 року. Також прем’єр-міністр наголосив на необхідності повернення до шкіл вчителів, які звільнились через брак коштів.
На 100 місць у дитсадках претендує 113 дітей. В Україні понад 65 тисяч дітей очікують місця у дитячих садках. Найбільша черга до дитсадків в Одеській і Київській областях. Для вирішення проблеми уряд спільно з місцевими органами планує розробити спеціальну програму.
Несправедливих рішень щодо стипендій не буде, - ГройсманУ відповідь на інформацію Міністерства фінансів про плани скорочення кількості отримувачів стипендій, прем'єр повідомив, що не допустить жодних несправедливих рішень у цьому питанні.
Чиновників і депутатів просять не йти до шкіл вересня. Батьківська громадськість закликала чиновників і депутатів усіх рівнів не брати участь у шкільних заходах, присвячених першому вересня. Заклик стрімко набирає популярності у користувачів мережі.
За хабар затримано голову освітньої конкурсної комісіїУ Києві на хабарі у 90 тисяч грн затримали голову конкурсної комісії КМДА. Посадовець вимагав гроші від викладача ліцею за вирішення питання щодо призначення на посаду директора одного із навчальних закладів.
Прем’єр: 2018 рік стане роком розвитку якісної освіти. За словами Гройсмана, наступний рік стане роком розвитку освіти за рахунок створення опорних шкіл, переоснащення навчальних закладів, перегляду програм та продовження політики збільшення зарплат вчителям.
МОН спростувало фейк про триместри у школах. Відомство відреагувало на поширення неправдивої інформації щодо нібито перехід шкіл на навчання за триместрами. Псевдоновину протягом тривалого часу активно поширювали користувачі мережі, в тому числі, у Facebook.
Гройсман пообіцяв скасувати «мікрорайон» для вчителів. Прем’єр-міністр, пообіцявнайближчим часом скасувати урядову постанову «Про облік дітей шкільного віку», яка вимагає від вчителів відвідувати квартири з метою обліку дітей.
Освіта.ua
18.08.2017

Джерело: http://osvita.ua/news/56923/


У МОН доопрацювали курс «Природничі науки»

«Усі коментарі, отримані під час публічного обговорення, враховані авторськими колективами, що займалися розробкою проектів. На онлайн-платформі також розміщено таблицю, в якій автори програм дають зворотній зв’язок та власний коментар щодо кожної отриманої пропозиції», - повідомляють у Міносвіти.
 

https://www.ed-era.com/mon-nature/


ЗНО-2017

3 65428

Які новації чекають учителя-предметника 1 вересня? Як виглядатимуть навчальні програми? Чи розшириться простір для виявлення вчителя і як саме? Про це можна було почути під час круглого столу, присвяченого презентації оновлених програм природничо-математичного циклу для 5–9 класів.
Мета цієї роботи – не у постійному перероблюванні чогось, а у підвищенні якості освіти й підвищенні інтересу дітей до процесу навчання, нагадав на початку заходу заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Природознавство
Найменше пропозицій, які стосувалися змісту, було при обговоренні природознавства. Про це розповіла голова предметної групи, завсектора Інституту модернізації змісту освіти Наталія Забуга.
 Група спрацювала узгоджено й одностайно. Вирішили вилучити окремі теми і поняття, які або були складними для вікової категорії дітей, або це були спеціальні предметні знання, – зауважує Наталія Іванівна. Так, вилучено окремі теми і поняття: «Хімічні елементи. Рух молекул. Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини», «Відмінності між галактиками. Скупчення галактик», «Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення землі». У програмі для п’ятого класу відповідно до змістових змін відкориговано знаннєвий, діяльнісний і ціннісний компоненти; практичні роботи й дослідницький практикум, демонстрації та організацію спостережень. Реалізація наскрізних ліній і компетентностей відбувається через окремі теми і проекти. Пояснювальна записка була кардинально перероблена.
Біологія
 Як і у природознавстві, в нас було суттєво опрацьовано преамбулу, – почав розповідь модератор предметної групи з біології, науковий співробітник відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України Олександр Козленко. – Згідно з позицією НУШ, знання є підґрунтям для оволодіння вміннями і навичками й є особливо цінними тоді, коли учні мають своє особисте ставлення до них. Тож знання не є самоціллю в освіті.
 Ось так виглядає програма: ліворуч у нас – очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, праворуч – зміст і елементи наскрізних змістових ліній, – демонструє слайд Олександр Григорович. –Очікувані результати починаються з діяльнісного складника компетентності – це дає змогу зосередити увагу саме на діяльнісному підході.Біологія оновлена програма
В основній частині програми зроблено акцент на уміннях і ціннісних ставленнях, що формуються в учнів під час вивчення кожної теми.
 Ще одна зміна – це опційне навчання, – продовжує розповідати експерт. – Учителі часто жаліються, що матеріалу – забагато і програма перевантажена фактично в кожному класі. Щоб учитель отримав можливість працювати з учнями якнайефективніше, частину матеріалу, який представляє або історичний інтерес, або втратив актуальність, але є у видрукуваних підручниках, позначили як опційний – і виділили у програмі курсивом, аби його було чітко видно. Разом з тим у програмі чітко написано, що розподіл годин – орієнтовний, що вчитель може переносити теми вперед-назад у межах навчального року – це ще один елемент свободи учителя у його роботі.
Є й інші важливі зміни. Так, для кожної теми з 6-го по 9-й класи складено кінцевий перелік термінів, якими учні мають оперувати. Кількість цих термінів становить приблизно 0,6 на урок, що є оптимальним для цього віку. Решта термінів не є обов’язковими – учитель може з ними працювати, якщо вважатиме це доцільним.
Також упорядковано вимоги до проектної діяльності: вказано пріоритетність проведення дослідницьких проектів, вилучено теми інформаційних проектів («проектів»-рефератів).

Джерело: https://www.ed-era.com/mon-nature/


КЛЮЧОВІ ЗМІНИ В ОНОВЛЕНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ 5-9 КЛАСІВ

За результатами обговорення на платформі EdEra та на предметних робочих групах.https://super.urok-ua.com/klyuchovi-zmini-v-onovlenih-navchalnih-programah-5-9-klasiv/





Міністерство освіти і науки України спільно з освітньою платформою EdEra проведуть  додаткове публічне обговорення проектів програм інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів. http://osvita.ua/school/56624/

З 2018-2019 навчального року Державний стандарт середньої освіти і типові навчальні плани передбачають можливіть вибору школами інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів, які навчаються за суспільно-гуманітарним профілем. Робочі групи розробили 4 різних проекти програм.

https://www.ed-era.com/mon-nature/

Коментарі