Патріотичне виховання


Перший урок 2018-2019 в Україні
РЕКОМЕНДОВАНІ ТЕМИ
Щорічно міністерство пропонує свої варіанти тем для першого шкільного заняття. Такі теми не є обов’язковими та можу коригуватись вчителем. Важливо, щоб початок нового навчального 2018-2019 року налаштував дітей на навчання, дав їм достатню мотивацію та корисні роздуми.
Обираючи ту чи іншу тему, вчителі повинні:
§  орієнтуватись на вік школяра;


Так, для початкових — 1-4-х класів, доречними стануть такі теми:
§  “Діти об’єднують Україну”;
§  “Я люблю свою країну”;
§  Добре тим, хто вміє дружити”;
§  “Краса людини — її доброта”.
Учням 5-9-х класів можна запропонувати більш серйозні теми, що стосується політики країни, важливих екологічних чи інтеграційних процесів, наприклад:
§  “Наші земляки — герої Революції Гідності”;
§  “Хочемо, щоб усі жили в мирі”;
§  “Розкажемо Європі про себе”;
§  “Українці серед інших європейських націй”;
§  “Добрототворення — наша мета”;
§  “Повага до європейських цінностей”;
§  “Історія нескорених”
тощо.
Для 10-11-х класів корисними будуть обговорення на теми:
§  “Як я бачу партнерські відносини Україна-ЄС”;
§  “Будуємо справжню демократичну країну”;
§  “Прагнемо миру!”.

ПРО ЩО РОЗПОВІСТИ?

Яка б тема першого уроку в новому 2018-2019 навчальному році не звучала, в будь-якому разі вона повинна посприяти вихованню та розвитку ціннісного ставлення особистості до держаності, суспільства та окремої людини. Важливо пояснити школярам, що ціннісне ставлення до кожної окремої людини передбачає
соціальну відповідальність, чесність, терпимість до іншого, хоробрість та здатність постояти за себе та інших, добросовісність, правдивість, вміння працювати в колективі та здійснювати колективну роботу, ефективно протистояти будь-яким проявам насильства та жорстокості, готовність допомагати та підтримувати.

ЯК ПРОВЕСТИ УРОК

Звичайно, більше запам’ятається урок, якщо він буде проведений в якийсь оригінальний спосіб. Як варіант, можна його провести у формі екскурсії (традиційної чи віртуальної), у формі дебатів, конкурсів, командних ігор, круглого столу.
Для підсилення емоційної складової першого уроку можна доповнювати розповідь переглядом якоїсь презентації, відеоролика, уривків із документальних фільмів, малюванням, квестами, записами музичних творів чи віршів.
На перший урок до учнів старших класів корисно б було запросити достойних у місті осіб. Так, для розмови на тему державності, демократії та євроінтеграції варто запросити представників органів місцевого самоврядування, адміністрацій. Якщо ж мова йде про військові дії, тоді бажаними гостями стануть військові які захищають Україну зараз, чи відповідально робили це в якийсь інший період нашої державності.
Представники освітніх, наукових, культурних, благодійних, спортивних організацій також можуть приймати участь в обговореннях, висловлювати свою думку та заохочувати учнів до навчання та майбутній участі в державних, суспільних процесах.
Поєднання практичної та теоретичної складових допоможе зробити урок максимально цікавим та корисним для усіх учнів.
Плануючи перше шкільне заняття, вчителю важливо правильно розрахувати час та слідкувати за ним, аби встигнути обговорити усі передбачені питання.



Коментарі