Календарне планування уроків Біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин –
резервних)

Підручник: Біологія 6-й кл. / Л.І. Остапченко.- К.:Генеза, 2014.-224 с.
№
|
Тема уроку
|
Лабораторні,
практичні роботи, дослідницькі практикуми
|
Домашнє завдання
|
|
Вступ.
|
||||
1
|
Біологія – наука про
життя.
|
Опрацювати §
1 стор.
|
||
2
|
Основні властивості живого.
|
Опрацювати §
2 стор.
|
||
3
|
Науки, що вивчають життя.
Різноманітність життя (на прикладах
тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.
|
Опрацювати §
3 стор.
|
||
4
|
Методи вивчення організмів.
|
Опрацювати §
4 стор.
|
||
Тема 1. Клітина
|
||||
5
|
Клітина - одиниця живого.
Історія вивчення клітини.
|
Опрацювати §
5 стор.
|
||
6
|
Збільшувальні прилади (лупа,
мікроскопи)..
|
Практична робота:
1. Будова світлового
мікроскопа та робота з ним.
|
Опрацювати §
6 стор.27
|
|
7
|
Будова
клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.
|
Практична робота:
2.Виготовлення мікропрепаратів
шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
|
Опрацювати §
7 стор.30, 31
|
|
8
|
Загальний план будови клітини. Будова рослинної клітини.
|
Лабораторне
дослідження1:
Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна,
помідора тощо)..
|
Опрацювати §
8 стор.34
|
|
9
|
Загальний план будови клітини. Будова тваринної клітини.
|
Опрацювати §
8
|
||
10
|
Надходження речовин у клітину.
|
Опрацювати § 9 ,
10 стор.41
|
||
11
|
Утворення нових клітин.
|
Опрацювати §
11 стор.
|
||
12
|
Ріст і розмноження клітин.
|
Опрацювати §
12 стор.
|
||
13
|
Основні положення клітинної
теорії.
|
Опрацювати матеріал теми «Клітина. Основні положення
клітинної теорії».
|
||
14
|
Узагальнення вивченого по темі «Клітина»
|
Повторити матеріал теми
|
||
Тема 2. Одноклітинні організми.
|
||||
15
|
Одноклітинні
твариноподібні організми-мешканці водойм (на прикладі амеби, інфузорії).
|
Лабораторне
дослідження2
Спостереження інфузорій.
|
Опрацювати §
13 стор.51
|
|
16
|
Паразитичні одноклітинні організми. Хвороби людини, що
викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної
амеби).
|
Опрацювати §
14 стор.
|
||
17
|
Одноклітинні організми, здатні до фотосинтезу: евглена
зелена, хламідомонада, хлорела, діатомові водорості.
|
Опрацювати § 15
стор.
|
||
18
|
Одноклітинні гриби -Дріжджі.
|
Опрацювати §
16 стор.
|
||
19
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова,
поширення, розмноження бактерій.
|
Опрацювати § 17,
18 стор.
|
||
20
|
Роль бактерій у
природі та значення в житті людини.
|
Опрацювати §
18 стор.
|
||
21
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).
|
Опрацювати § 19, 20
стор.
|
||
22
|
Захист міні-проекту «Живі
фільтри».
|
|||
23
|
Контрольна робота №1 з теми «Одноклітинні організми»
|
Опрацювати матеріал теми «Одноклітинні організми»
|
||
24
|
Рослина – живий організм.
|
Опрацювати § 21 стор.78
|
||
25
|
Фотосинтез як характерна
особливість рослин.
|
Опрацювати § 21 стор.79, 80,
|
||
26
|
Дихання рослин.
|
Опрацювати § 21
стор.80, 81
|
||
27
|
Органи рослин. Тканини рослин.
|
Опрацювати § 21 стор.81, 82, § 22
|
||
28
|
Корінь: будова, основні функції
(поглинання води та укріплення у ґрунті). Живлення (мінеральне, повітряне)
рослин.
|
Лабораторне
дослідження3
будова кореня.
|
Опрацювати § 23 стор.88, 89
|
|
29
|
Види коренів та їх видозміни.
|
Опрацювати § 24
|
||
30
|
Пагін. Його будова, основні функції
|
Лабораторне
дослідження 4
будова пагона
Лабораторне дослідження 5
будова бруньки.
|
Опрацювати § 25 Дослідницький
практикум
Спостереження за розвитком
пагона з бруньки.
|
|
31
|
Будова стебла.
|
Опрацювати § 26
стор.
|
||
32
|
Різноманітність і видозміни
пагонів.
|
Лабораторне
дослідження 6:
будова цибулини
|
Опрацювати§ стор. 27
|
|
33
|
Будова і функції листка. Видозміни листків.
|
Опрацювати§ 28, 29
|
||
34
|
Транспорт речовин. Рухи рослин.
|
Опрацювати § 30, 31
Дослідницький
практикум
Транспорт речовин по рослині.
|
||
35
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве.
Вегетативне розмноження рослин.
|
Опрацювати § 32 Дослідницький практикум
Вегетативне розмноження рослин.
|
||
36
|
Квітка - орган статевого
розмноження.
|
Лабораторне
дослідження7
будова квітки.
|
Опрацювати §33
|
|
37
|
Суцвіття.
|
Опрацювати § 34
|
||
38
|
Запилення. Запліднення.
|
Опрацювати § 35,
36
|
||
39
|
Насінина.
|
Лабораторне
Дослідження 8
будова насінини.
|
Опрацювати § 36 стор.135-137, § 37
Дослідницький
практикум
Дослідження умов проростання насіння.
|
|
40
|
Плід. Способи поширення плодів.
|
Лабораторне
дослідження 9:
будова плода
|
Опрацювати § 38
|
|
41
|
Ріст і розвиток рослин.
|
Опрацювати § 39
Дослідження процесу росту
вегетативних органів.
|
||
42
|
Захист Міні-проекту
(за вибором): Листопад.
Квіти і комахи.
Рослини мандрівники.
Рослини хижаки.
Узагальнення матеріалу теми «РОСЛИНИ»
|
|||
Тема 4. Різноманітність рослин (орієнтовно 12
год)
|
||||
43
|
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).
|
Опрацювати § 40
|
||
44
|
Водорості (зелені, бурі,
червоні).
|
Лабораторне
дослідження 10
Будова
зелених нитчастих водоростей.
|
Опрацювати § 41
|
|
45
|
Мохи.
|
Лабораторне
дослідження11
Будова
моху.
|
Опрацювати § 42
|
|
46
|
Папороті, хвощі, плауни.
|
Лабораторне
дослідження12
Будова папоротей.
|
Опрацювати § 43
|
|
47
|
Міні-проект (за вибором)
Як утворився торф і кам’яне вугілля?
|
Опрацювати с. 164
|
||
48
|
Голонасінні.
|
Лабораторне
дослідження13
Будова пагонів і шишок хвойних рослин.
|
Опрацювати § 44
|
|
49
|
Покритонасінні (Квіткові).
|
Опрацювати § 45
|
||
50
|
Практична робота:
3. Порівняння будови мохів,
папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
|
Опрацювати стор. 170, § 46
|
||
51
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла,
води, температури).
|
Опрацювати § 47
|
||
52
|
Життєві форми
рослин.
Рослинні угруповання. |
Опрацювати §
48, 49
|
||
53
|
Значення рослин для існування
життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини.
Сільськогосподарські рослини.
|
Практична робота:
4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в
певних умовах.
|
Опрацювати §
50
|
|
54
|
Контрольна робота №
2 з теми «Рослини. Різноманітність
рослин»
|
Повтор § 40-50
|
||
Тема 5. Гриби (орієнтовно 9 год)
|
||||
55
|
Особливості
життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.
|
Опрацювати § 51
|
||
56
|
Особливості живлення грибів. Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі.
|
Опрацювати § 52
|
||
57
|
Групи грибів: лишайники.
|
Опрацювати § 53
|
||
58
|
Групи грибів: симбіотичні —
мікоризоутворюючі шапинкові гриби.
|
Лабораторне
дослідження 14 Будова шапинкових
грибів.
|
Опрацювати § 54
|
|
59
|
Істівні та отруйні гриби
|
Практична робота:
5. Розпізнавання їстівних та
отруйних грибів своєї місцевості.
|
Опрацювати § 55, п\р с. 211
|
|
60
|
Групи грибів: паразитичні гриби (на прикладі трутовиків
та збудників мікозів людини).
|
Опрацювати § 56
|
||
61
|
Значення грибів у природі та житті людини.
|
Опрацювати § 57
|
||
62
|
Узагальнення
матеріалу теми «Гриби».
Міні-проект
Гриби у природі та житті
людини.
|
Повтор. §51-57,
міні-проект с. 218
|
||
63
|
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів
|
Опрацювати С. 219-221
|
Коментарі
Дописати коментар