Оновлені навчальні програми


Календарне планування уроків  Біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженої  Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник: Біологія 6-й кл. / Л.І. Остапченко.- К.:Генеза, 2014.-224 с.









Тема уроку
Лабораторні,
практичні роботи, дослідницькі практикуми
Домашнє завдання


Вступ.



1
Біологія – наука про життя. 

Опрацювати §   1    стор.

2
Основні властивості живого.

Опрацювати §  2     стор.

3
Науки, що вивчають життя. Різноманітність життя (на  прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про Віруси.

Опрацювати §  3     стор.

4
Методи вивчення організмів.

Опрацювати §   4    стор.




Тема 1. Клітина



5
Клітина - одиниця живого.  
Історія вивчення клітини.

Опрацювати §    5   стор.

6
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи)..

Практична робота:
1. Будова світлового мікроскопа  та робота з ним. 
Опрацювати §   6    стор.27

7
Будова клітини на світлооптичному та електронно-мікроскопічному рівнях.

Практична робота:
2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.
Опрацювати §   7    стор.30, 31

8
Загальний план будови клітини. Будова рослинної клітини.

Лабораторне дослідження1:
Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо)..
Опрацювати §  8     стор.34

9
Загальний план будови клітини. Будова тваринної клітини.

Опрацювати §  8    

10
Надходження речовин у клітину.

Опрацювати §  9 , 10    стор.41

11
Утворення нових клітин.

Опрацювати §  11     стор.

12
Ріст і розмноження клітин.

Опрацювати §  12     стор.

13
Основні положення клітинної теорії.


Опрацювати матеріал теми «Клітина. Основні положення клітинної теорії».


14
Узагальнення вивченого по темі «Клітина»

Повторити матеріал теми


Тема 2. Одноклітинні організми.



15
Одноклітинні твариноподібні організми-мешканці водойм (на прикладі амеби, інфузорії).
Лабораторне дослідження2
Спостереження інфузорій. 
Опрацювати §   13    стор.51

16
Паразитичні одноклітинні організми. Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби).

Опрацювати §    14   стор.

17
Одноклітинні організми, здатні до фотосинтезу: евглена зелена, хламідомонада, хлорела, діатомові водорості.

Опрацювати § 15      стор.

18
Одноклітинні гриби -Дріжджі.

Опрацювати §  16     стор.

19
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій.


Опрацювати §  17, 18     стор.

20
Роль  бактерій у природі  та значення в житті людини.

Опрацювати §   18     стор.

21
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва).

Опрацювати § 19, 20      стор.

22
Захист міні-проекту «Живі фільтри».



23
Контрольна робота №1 з теми «Одноклітинні організми»

Опрацювати матеріал теми «Одноклітинні організми»


24
Рослина – живий організм.

Опрацювати §  21     стор.78

25
Фотосинтез як характерна особливість рослин.

Опрацювати §  21     стор.79, 80,

26
Дихання рослин.

Опрацювати § 21      стор.80, 81

27
Органи рослин. Тканини рослин.

Опрацювати § 21      стор.81, 82, § 22     


28
Корінь: будова, основні функції (поглинання води та укріплення у ґрунті). Живлення (мінеральне, повітряне) рослин.
Лабораторне дослідження3
будова кореня.

Опрацювати § 23      стор.88, 89

29
Види коренів та їх видозміни.

Опрацювати § 24

30
Пагін. Його будова, основні функції
Лабораторне дослідження 4
будова пагона
 Лабораторне дослідження 5
будова бруньки.

Опрацювати § 25 Дослідницький практикум
Спостереження за розвитком пагона з бруньки.


31
Будова стебла.

Опрацювати §  26     стор.



32
Різноманітність і видозміни пагонів.
Лабораторне дослідження 6:
будова цибулини
Опрацювати§       стор. 27


33

Будова і функції листка. Видозміни листків.

Опрацювати§ 28, 29     

34
Транспорт речовин. Рухи рослин.


Опрацювати § 30, 31      
Дослідницький практикум
Транспорт речовин по рослині.

35
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.

Опрацювати § 32        Дослідницький практикум
Вегетативне розмноження рослин.

36
Квітка - орган статевого розмноження.
Лабораторне дослідження7
будова квітки.
Опрацювати §33      

37
Суцвіття.

Опрацювати § 34     

38
Запилення. Запліднення.


Опрацювати §  35, 36    

39
Насінина.
Лабораторне
Дослідження 8
будова насінини.
Опрацювати §  36 стор.135-137,  § 37   
Дослідницький практикум
Дослідження умов проростання насіння.

40
Плід. Способи поширення плодів.
Лабораторне дослідження 9:
будова плода
Опрацювати § 38


41
Ріст і розвиток рослин.



Опрацювати § 39 Дослідницький практикум
Дослідження процесу росту
вегетативних органів.

42
Захист Міні-проекту (за вибором): Листопад.
Квіти і комахи.
Рослини мандрівники.
Рослини хижаки.
Узагальнення матеріалу теми «РОСЛИНИ»



Тема 4. Різноманітність рослин (орієнтовно 12 год)
43
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо).

Опрацювати § 40     

44
Водорості (зелені, бурі, червоні).

 Лабораторне дослідження 10
 Будова зелених нитчастих водоростей.
Опрацювати §  41    

45
Мохи.
Лабораторне дослідження11
 Будова моху.
Опрацювати §   42   

46
Папороті, хвощі, плауни.
Лабораторне дослідження12
Будова папоротей.
Опрацювати §    43  

47
Міні-проект (за вибором)
Як утворився торф і кам’яне вугілля?

Опрацювати с. 164    

48
Голонасінні.
Лабораторне
дослідження13
 Будова пагонів і шишок хвойних рослин.
Опрацювати §     44

49
Покритонасінні (Квіткові).

Опрацювати §     45

50

Практична робота:
3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Опрацювати   стор. 170, § 46

51
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури).

Опрацювати §     47

52
Життєві форми рослин.
Рослинні угруповання.


Опрацювати §       48, 49

53
Значення рослин для існування життя на планеті Земля.
Значення рослин для людини. Сільськогосподарські рослини.  

Практична робота:
4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.
Опрацювати §      50

54
Контрольна робота № 2 з  теми «Рослини. Різноманітність рослин»

Повтор §  40-50   

Тема 5. Гриби (орієнтовно 9 год)
55
Особливості життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

Опрацювати §    51  

56
Особливості живлення грибів. Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі.



Опрацювати §    52

57
Групи грибів: лишайники.

Опрацювати §    53  

58
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби.
Лабораторне дослідження 14 Будова шапинкових грибів.
Опрацювати §     54 

59
Істівні та отруйні гриби
Практична робота:
5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів   своєї місцевості.
Опрацювати § 55, п\р с. 211

60
Групи грибів: паразитичні гриби (на прикладі трутовиків та збудників мікозів людини).

Опрацювати §     56 

61
Значення грибів у природі та  житті людини.

Опрацювати §  57

62
Узагальнення матеріалу теми «Гриби».
Міні-проект
Гриби у природі та житті людини.

Повтор. §51-57,
міні-проект с. 218    

63
Узагальнення
Будова та життєдіяльність організмів


Опрацювати С. 219-221



Коментарі